Monday, October 14, 2013

Weekend

Hej hej!

Nu har jag förberett en massa inför min praktik som börjar nästa vecka, så spännande och nervöst! Jag hoppas att det kommer gå bra :) Kommer jobba på en allmän geriatrik-avdelning och få öva på lite saker såsom journalskrivning, sätta kateter, suga övre luftvägar och venprovtagning mm.

Jag är helt slut efter den här helgen och har dessutom dragit på mig en höstförskylning. I fredags så fick Clara sin födelsedagspresent av mig, haha! Vi hade en kompisdate på Gärdet där vi var på tro, hopp & kärlek-utställningen på Sjöhistoriska. Vill tatuera mig efter den! Sen gick vi därifrån till kungsholmen där vi åt middag på Mamas&tapas, är fortfarande mätt ;)

Efter middagen mötte vi upp några från klassen och drack öl, jag och Clara började fira in Oktoberfest med snygga mustascher som vi fick av bartendern ;)

Både lördag och söndag har jag jobbat men har lyckats spendera tid med David och Roy mellan passen. I lördags tog vi en långpromenad på skogskyrkogården, himla vackert där nu med alla färgglada löv.


I söndags så träffade vi Märta, Tony och lilla Alice när jag var klar på jobbet. Hundarna fick leka i hundrastgården på söder. När de var helt slutlekta körde vi hem till oss på en kaffe och då fortsatte de leka :) Roy är fortfarande trött efter det haha.

Roy är lite småkär i Alice och sprang efter hennes rumpa hela tiden... En fralla som heter Harry var där och de tre lekte i våras, de kom typ ihåg varandra!

No comments:

Post a Comment