Tuesday, March 27, 2012

Foxy outfits

Har surfat runt lite på internet idag och tänkte tipsa om en hemsida med väldigt fina kläder om man har lust att betala lite extra för frakten. www.myfoxhouse.com heter hemsidan och den har både vintage och nyare kläder.
Jag själv älskar vintage och gå runt och leta i secondhand affärer men jag gillar även att köpa nytt som ska se lite äldre ut; vintageaktigt alltså^^ Jag föll alltså för ganska många plagg på hemsidan och här har vi några av dem som jag gärna skulle vilja beställa hem men jag får tygla mig^^
En annan klassiker man kan se mig göra är att jag tar upp ett plagg, granskar det och tänker "hur ska jag klippa sönder det här så att det blir snyggare?". Saxen är en av mina bästa vänner.

Leopardmönster är, som kanske de flesta vet, något jag gärna klär mig i. Älskar leopard detaljer men tror aldrig jag använt det lager på lager i olika nyanser (om man inte räknar med skolfotot i tredje ring när jag skulle vara Hollywoodfru^^). Leopard går till allt och det man kanske hittar mest i min garderob!

Någonting som jag heller aldrig tycks tröttna på är att visa hud, därav mitt saxberoende^^ Jag passar på så länge min kropp tillåter det för snart lär ju tiden vara ute så mycket fet mat som jag proppar i mig! Jag köpte en helt ny tröjgarderob när jag fick jobb som barnskötare eftersom magtröjjor kändes lite fel i den miljön:)

Älskar dessutom fransar (och klippa fransar i kläder hmmpff) så den här t-shirten skulle jag gärna gå runt och mysa i. Gillar aztek-detaljen i fram också. För er som inte vet så är jag en sucker när det gäller maya- och inkakulturen och när vi ändå är inne på det; grekisk- och romersk mytologi, asatro, egyptisk mytologi med mycket mera. History rules!

Var bohem och indian-inspirationen kommer ifrån vette fåglarna^^ Klädesmässigt alltså... Men jag går inte runt toga eller medeltidskläder så jag vet inte riktigt vart jag är på väg, spännande. Håll nu hårt i hatten för jag har feber!

Jag ääääälskar tatueringar. De säger så mycket om personen i sig. Jag tycker det är himla vackert att man kan smycka sin kropp med olika motiv och texter som betyder något för en, bara veta att den alltid sitter där kan få en att må bra. Jag har fyra tatueringar och jag har inte ångrat någon av dem. Möjligtvis tatuerare... (Har ett litet hjärta som ska fixas till^^)

Vart var jag? Jo, titta bara på bilden till vänster; hur fint är det inte med hennes tatuering i nacken som tittar fram lite oskuldsfullt? Tyckte det såg ut som ett romerskt födelsedatum på hemsidan (latin baby!). Jo det jag ville komma till var att jag gillar när man har kläder där tatueringarna tittar fram lite, eller visas helt för det är ju så snyggt! Gosh, måste boka tatuering nu känner jag!

PS. Klänningen är också fin!

See-through! Om jag gillar att visa upp min kropp så måste jag väl gilla transparanta klädesplagg? Svar ja, det är sexigt. Och oskyldigt. Man kan till och med ha ett heltäckande transparant plagg och då är det sådär lagom busigt^^ Om man bär det rätt...

Men plagget till höger; magtröjja/blus och transparant! Och vinröd färg! FTW! Shortsen vill jag däremot skicka till ett varmt ställe men smaken är som sagt som baken. Nu ser man ju inte det på bilden men i bak var plagget lite längre och knäpptes med små knappar. Finfint. Nästan lite piratkänsla över den:)

Väskor. Alla älskar väl väskor men de är fan så svåra att få tag på! I alla fall "de rätta". Jag skiftar mellan två väskor som jag funnit på secondhand men ändå så finns det alltid tillfällen då man inser att de väskorna inte har allt. Behöver fler. Fler färger, storlekar, mönster och med olika funktioner. Tygpåsen fungerar i värsta fall.

Tror aldrig jag kommer köpa väskor online, jag måste hålla i väskan och verkligen känna efter om den är just "rätt". Köpte en begagnad Mulberry Alexa över internet för några år sen men då visste jag redan hur den kändes och såg ut. Sen råkade jag ha sönder den lite under en vild utekväll...

Vet som sagt itne riktigt vart jag vill komma men nu har ni i alla fall fått veta lite om min syn på några klädesplagg och fått tips om en hemsida som kommer få er att sitta och dreggla i några timmar. Tacka mig senare;)
Nu ska jag äta god middag och sen återta min plats i sängen framför tv:n; det är ju ändå Top Model Sverige och Desperate Housewives ikväll;) Ha det gött nu då!




No comments:

Post a Comment