Monday, February 20, 2012

Änglar och Demoner

Har precis börjat läsa en ny kurs på Uppsala Universitet som heter Änglar och Demoner. Kort och gott handlar den helt enkelt om just det; änglar och demoner, deras uppkomst och betydelse osv. Den har ingenting med Dan Browns bok att göra:) Känns som en helt onödig kurs men jag tycker det är så himla roligt och spännande med den typen av historia! Ockultism, hemliga sällskap, symboler och chiffer; allt sådant får det att pirra till lite extra i magen på mig! Och på tal om Dan Brown så är Robert Langdon en av mina absoluta fiktiva idoler! Haha, han kan ju allt! Frågan är bara vad jag ska göra med den här kursen i framtiden? Finns nog inte så många yrken som man behöver veta vad den etymologiska betydelsen av änglar är...



Min favoritängel:

Soft thy kisses
Warm thy breath
Vision of love
Angel of death

No comments:

Post a Comment