Wednesday, March 6, 2013

Onsdag

Dagarna bara springer iväg, känns inte som att jag får något gjort!
Seminarium nummer 2 är i alla fall avklarat med ett Godkänt. Det var mer nervöst den här gången eftersom vi skulle prata så mycket själva om det svåra och abstrakta ämnet tillit, hur man som sjuksköterska ska få patientens tillit och vad det innebär att lita på någon/något. En kille sa att om man vill vinna patientens tillit så måste man även vara tillit, precis på samma sätt att man måste vara glad om man vill utstråla glädje. Väldigt logiskt när man tänker efter.

Med det klart så är livet ganska lugnt för tillfället. Jag ska på fältstudier nu på fredag på Karolinska. Det ska bli väldigt spännande, främst för att jag tidigare alltid haft patientrollen... Efter det blir det studentöl på skolan:)
Sen på lördag ska vi fira min guddotter som fyller 2 år nu på fredag! Kan inte förstå hur stor hon har blivit!
Veckan efter det är det min tur att fylla, ni har väl inte glömt att titta önskelistan längre ner? ;)

Nu tänkte jag springa ut och busa med Roy lite och sen ägna mig lite åt en hemtenta.

No comments:

Post a Comment